Filled Under:

"Saya Terkejut.. Dia Menerpa Terus Pada Saya Dan Menangis."



"Saya Terkejut.. Dia Menerpa Terus Pada Saya Dan Menangis."
Cikgu Sya..”Saya TERKEJUT Dia Terus MENERPA Saya Dan MENANGIS” . Tadi keluar beli makanan. Tengah menceduk nasi dalam polisterin, ada seorang ibu India menerpa terus pada saya. Disalamnya erat dan diucapkan terima kasih kepada saya berkali-kali.
Saya mengaru kepala sambil bertanya, “Kenapa ye puan? Ada apa?”.
Beliau mengucapkan terima kasih sebab sudi mengajar anaknya yang agak lemah dalam akademik. Terima kasih sebab buat anak dia lulus subjek Bahasa Malaysia dengan gred C. Dari awal anak dia tidak pernah lulus subjek itu. Berair mata dia.
Saya nampak keikhlasan dalam matanya sebagai seorang ibu. Saya mendoakan anak puan berjaya dalam hidupnya.
Saya bergegas ke kaunter, kata petugas kaunter, makanan dan minuman saya sudah dibayar oleh wanita tadi.
Alhamdulillah, makan yang dibayar, saya anggap rezeki. Tetapi keikhlasan ibu tadi yang melekat di tangkai hati. – CIkgu Sya via THEHYPEMEDIA.